MAESTRII VAZDUHULUI, DE STANCIU TIBERIU- PARTEA 10 – HEDIRI RACING TEAM

Heinz Dietmar Riedinger (Hediri) este născut pe 06.08.1938 în zodia Leului. Ca un individ tipic acestei zodii el este un luptător tenace care în orice s-ar implica doreşte să se afle în frunte. Astfel, între anii 1966 – 1973 el a fost pilot de curse, înfiinţând echipa Hediri – Racing – Team cu care a repurtat succese pe circuitele Europei, unde era la acea vreme printre favoriţii publicului. În anul 1973 au avut loc în echipa sa două accidente tragice, care i-au costat viaţa pe colegii săi de echipă Jürgen Duchene şi Günter Ohid ceea ce l-a făcut pe Dietmar să renunţe la automobilism. Această întâmplare l-a făcut să revină la pasiunea sa din tinereţe şi anume, porumbeii călători. Astfel în 1975 înfiinţează împreună cu prietenul său Sigi Deck crestoria Hediri – Racing – Team. Dar aceasta se va destrăma în anul 1978, când sub aceeaşi denumire va forma o nouă echipă împreună cu fiicele sale Andrea şi Christiane. Dietmar declară că nu a consultat niciodată în viaţă vreo carte columbofilă. În schimb şi în columbofilie a dat dovadă de aceeaşi tenacitate ca şi în automobilism şi nu s-a bazat decât pe propriile sale observaţii. Când este întrebat prin ce se caracterizează un columbofil de succes, răspunsul este: “El nu trebuie să fie un prost”.

 

 

Totodată el spune că un porumbel trebuie să fie lăsat să fie un porumbel şi ca atare să fie îngrijit pe baze naturale, iar în caz de eşec columbofilul să cerceteze şi să înlăture cauzele greşelilor făcute. Astfel începând din anul 1980 Heinz Dietmar Riedinger a elaborat un sistem propriu de hrănire, care a condus la mari succese şi pe care îl vom prezenta şi în acest articol.

Crescătoria Hediri – Racing – Team se compune din mai multe adăposturi. Astfel, matca este adăpostită în mai multe voliere aflate în curtea casei, care dispun de foarte mult spaţiu, soare şi lumină. Dar cel mai important este faptul că într-o astfel de volieră nu se găsesc decât între 3 – 5 perechi. Lotul văduvilor care participă la zborurile internaţionale este adăpostit la etajul unei clădiri şi cuprinde 4 compartimente luminoase şi foarte bine aerisite. În grădină se mai află un adăpost pentru tineret, care se caracterizează şi el prin luminozitate şi aerisire excelentă. Începând cu anul 1980 Hediri – Racing – Team devine o crescătorie în elita fondului internaţional european.

– 1980             – 2 Fond Germania la zborurile internaţionale

– 8 Int. Pau

– 1981             – 1 Fond Germania la zborurile internaţionale

– 4 Naţ. Pau

– 6 Cupa Europei

– 1982             – 11 Fond Germania la zborurile internaţionale

– 1 Cupa Luciano – Rossi (primul porumbel de pe listă la toate cele 4 zboruri internaţionale)

– 1983        – 6 Fond Germania cea mai rapidă serie de 5 porumbei pe plan internaţional în zborul de la Pau

– 1 Naţ Barcelona

– 1984             – 7 Fond Germania la zborurile internaţionale

– 1985             – 3 Fond Germania la zborurile internaţionale

– 1 Naţ. Barcelona – zona 1

– 1986             – 1 Naţ. Barcelona – zona 1

– 4 Porumbelul de aur – Barcelona

– 1987             – 7 Maratonul Germaniei

– 7 Porumbelul de aur – Barcelona

– 1988             – 2 Cupa Europei

– 4 Fond Germania la zborurile internaţionale

– 1 Maratonul Germaniei

– 3 Super-Maratonul West-European

– 1 AS – Masculi la zboruri internaţionale

– 1 AS – Femele la zboruri internaţionale

– 1 Int. Marsilia (femelă yarling)

– 2 Int. Perpignan (femele)

– cea mai rapidă serie de 3 porumbei la Internaţionalul de la Marsilia

– cea mai rapidă serie de 3 porumbei la Internaţionalul de la Perpignan

– 1989              – 1 Int. Marsilia (porumbei yarling)

În anul 1993 Hediri – Racing – Team a vândut toţi porumbeii de la zbor cu excepţia unor exemplare şi a lotul de pui din 1993. Fiind declarată în 1993 vânzare totală, timp de 3 ani folosirea numelui Hediri – Racing – Team nu a mai fost permisă de regulamente. Dar începând cu 1995 s-a format un nou tandem care zboară sub numele de Riedinger – Neufend şi este format din Heinz Dietmar Riedinger şi prietena sa Ursula Neufend. Anul 1995 avea să aducă încununarea întregii activităţi columbofile a lui Hediri prin câştigarea:

– Locului 1 Int. Pau

– Locului 7 Int. Dax

 

 

Câştigarea locului 1 Int. de la Pau este cea mai spectaculoasă performanţă, deoarece se ştie că acesta este Derby-ul Europei, unde fiecare crescător are voie să angajeze maximum 5 porumbei (adică doar vârfurile). În anul 1998 Riedinger mai ocupă locul 2 Naţ Marsilia şi locul 3 Int. Marsilia.  Baza porumbeilor din crescătoria Riedinger este dată de porumbeii Fabry Krusenbaum, de la G. Pierrot, care în anii ‘60 era un zburător foarte temut în Zweibrücken. Aceştia provin din vechea linie Hanssene, care în perioada interbelică dominau zborurile internaţionale de la Roma. Trebuie spus că aceşti porumbei, tot prin intermediul lui Fabry stau şi la baza porumbeilor van Wanroy. Unul dintre aceşti porumbei, care şi-a pus amprenta în mod deosebit pe întreaga crescătorie Riedinger este “Grosser Dunkler” 05025-71-59, care a realizat 43 de clasări din 44 de angajări şi este tatăl AS-ului din 1974 al Bezirk-ului 24 . Acesta împerecheat cu porumbiţa Belg 636 a dat pe “Engelchen” 08228-92-934 care este considerată cea mai bună reproducătoare din întreaga crescătorie. Un alt AS al acestei linii este “Don Canaris” 05025-77 – 106, el fiind unul din cei mai buni zburători de Pau existenţi în Europa. Acesta a realizat următoarele clasări:

– 8 Int Pau ‘80 2.478 p.

– 39 Int Pau ‘81 2.553 p.

– 206 Int Pau ‘82 3.036 p.

– 109 Int Pau ‘83 3.133 p.

 

Tot din această linie mai sunt trei surori, fiice ale lui “Otto” 06485-78-411 şi ale porumbiţei 05025-72-205 care a câştigat de două ori locul 1 în RV. Aceste trei surori au realizat performanţe extraordinare la zborurile de Barcelona.

 

 
“Sissy” 05025-81-356, soră cu cele două, realizează şi ea 4 clasări la zboruri internaţionale printre care: 69 Naţ. Barcelona ‘84, 7 Naţ. Barcelona ‘85, 22 Naţ. Perpignan ‘85.Cea mai bună dintre acestea este 05025-81-106 care în anul 1983 a câştigat locul 1 Naţ. Barcelona. În toată cariera sa, această porumbiţă a realizat 12 clasări la zboruri internaţionale. Sora ei de cuib 05025-81-107 realizează 9 clasări la zboruri internaţionale, dintre care amintim: 5 Naţ. Barcelona ‘83, 18 Naţ. Barcelona ‘85, 21 Naţ. Perpignan ‘86, 96 Naţ. Barcelona ‘87 şi 26 Int Marsilia ‘87.

Dar Super-AS-ul acestei linii de Fabry este “Lady Mirage” 08228-82-866 care a realizat 13 clasări la zborurile internaţionale printre care se găsesc multe clasări de vârf:

– 6 Naţ. Barcel;ona ‘84, 2.114 p;

– 12 Naţ. Barcelona ‘86, 3.607 p;

– 67 Naţ. Barcelona ‘87, 5.384 p;

– 154 Naţ. Barcelona ‘88, 4.325 p;

– 155 Naţ. Marsilia ‘88, 8.831 p;

– 9 Naţ. Perpignan ‘88, 3.456 p;

– 370 Naţ. Barcelona ‘89, 5.760 p.

În anul 1988 devine 1 AS – Femele la zboruri internaţionale Părinţii acestei porumbiţe de excepţie au fost şi ei foarte buni fondişti, tatăl ei realizând 7 clasări, iar mama sa 5 clasări la zboruri internaţionale. Un alt fondist de excepţie al crescătoriei Hediri este “Champ” 08228-86-521 al cărui tată este “Sonnenkönig” B-6723094/85 de la Van Helmond şi provine din doi Jan Aarden de la Jan Rocks. Mama lui “Champ” este “Engelchen”, Linie Fabry. “Champ” a realizat:

– 99 Int Marsilia ‘87, 10.360 p;

– 3.535 Int Barcelona ‘88, 21.194 p;

– 21 Int Marsilia ‘88, 14.227 p;

– 41 Int. Perpignan ‘88, 11.614 p.

Cu aceste clasări el câştigă titlul de 1 AS – Masculi la zboruri internaţionale în 1988. Un Jan Aarden cu rezultate deosebite de la Hediri este “Yampir” 08228-85-700. Acesta a realizat 10 clasări la zborurile internaţionale, dintre care aş aminti doar cele din anul 1988:

– 760 Int. Pau, 5.411 p;

– 171 Int. Marsilia, 14.227 p;

– 24 Int Perpignan, 11.614 p.

Dar AS-ul absolut în matca lui Hediri este “Samuraiul”. Performanţele descendenţilor săi sunt formidabile. Astfel, deja la vârsta de un an în 1988 două fiice ale sale din 1987câştigă locurile 10 şi 16 Int Marsilia din 14.227 p. Un nepot al său, tot la vârsta de un an, câştigă în 1989 locul 10 Int Marsilia din 12.652 p. ca apoi în 1990 fiii şi nepoţii săi să realizeze locurile 10, 13, 62, 111 etc Int Marsilia din 15.648 p. Dar cea mai strălucitoare performanţă este câştigarea locului 1 Int Pau ‘95 de către “Rambo” 07608-93-1387 care este tot un nepot al “Samuraiului”. Între timp la insistenţele japonezilor, “Samurai” este vândut în Japonia, dar în toamna lui 1996 Hediri face tot posibilul şi îl recuperează tocmai datorită valorii produşilor săi. Tatăl “Samuraiului” este un Jan Aarden scos din “Ali” x “Andy”, iar mama sa este celebra “Liane” 08228-85-609, care provine din “Ali” x -1488737/79 (de la Piet de Weerd). Trebuie amintit că în anul 1998 doi nepoţi ai acestei porumbiţe de la Piet de Weerd au câştigat locurile 1 şi 5 Int. Barcelona, iar un strănepot din “Samuraiul” a câştigat locul 2 Int. Barcelona ‘98 din 25.000 porumbei, pentru Schleininger din Franţa. Tatăl lui “Rambo” este 02994-90-46 care provine dintr-un mascul orig. Wim Müller şi porumbiţa “Engelchen”, iar mama sa este o fiică din “Samuraiul”.

 

 

În urma strălucitorului succes realizat la zborul de Pau ‘95 dublat şi de rezultatul 7 Int. Dax ‘95 obţinut de un nepot al lui “Sonnenkönig” şi “Engelchen”, în data de 6 august 1995 cu ocazia zilei sale de naştere Heinz Dietmar Riedinger a dat o petrecere la care au participat multe somităţi columbofile şi la care a avut onoarea să fie invitat şi autorul acestor rânduri. În anul 1998 Hediri obţine un nou succes de răsunet prin porumbiţa 07608-96-2309 care obţine locul 145 Naţ. Barcelona, 3.273 p. şi locul 3 Int. Marsilia, 19.968 p. Trebuie amintit că “Purpel Rose” mătuşa locului 3 Int Marsilia ‘98 a fost în 1995 cea mai rapidă porumbiţă din Europa la zborurile internaţionale.

 

Ca metodă de zbor Hediri foloseşte văduvia totală. Prin această metodă participă la zbor şi porumbiţele văduve şi după cum arată rezultatele, cu mare succes. Pentru aceasta sunt necesare în primul rând două compartimente echipate identic. Se împerechează porumbeii într-un compartiment şi sunt lăsaţi să depună ouă şi să crească pui până la circa 10 zile. După care din fiecare cuib este mutat un pui în boxa corespunzătoare din compartimentul alăturat.

Odată cu aceşti pui sunt mutate şi femelele în compartimentul vecin. Astfel atât timp cât ouăle şi puii se află în compartimentul iniţial se zboară conform zborului la natural. În momentul când se mută un pui şi porumbiţele în compartimentul alăturat, fiecare partener are impresia că a rămas singur cu puiul în boxa iniţială şi astfel se obţine o creştere a performanţelor tot prin metoda la natural. Odată cu înţărcarea puilor, va începe zborul la văduvie.

La început femele sunt lăsate libere în compartiment, dar cu timpul, când încep să apară tendinţe de împerechere între ele, vor fi închise individual în boxe care vor fi acoperite peste zi cu o perdea. Femelele sunt lăsate libere la zbor circa 1/2 h dimineaţa şi 1/2 h seara. Trebuie avut grijă ca imediat ce s-a lăsat prima femelă din zbor, trapa de la intrare să fie deschisă şi hrana administrată, pentru că altfel femelele încep să alerge pe acoperiş şi să se împerecheze între ele.

După ce vor fi închise femelele, se eliberează masculii care vor zbura circa o oră dimineaţa şi una seara ţinându-le trapa deschisă deoarece la ei nu există un risc aşa mare de a se împerechea între ei. Înainte de îmbarcarea pentru zborurile mai scurte (antrenamentele de circa 400 km şi zborul de Marsilia) femelele sunt arătate masculilor fără să se pună un accent deosebit pe faptul de a nu lăsa masculii să calce femelele. După ce porumbeii s-au văzut, ei vor fi îmbarcaţi pe sexe.

La zborurile lungi, nici nu se mai arată femelele, deoarece ambii partenerii ştiu deja de la zborurile pregătitoare că la sosire îşi vor găsi partenerul. La întoarcerea de la zbor, perechile sunt lăsate împreună circa 1/2 zi, iar la zborurile foarte grele chiar o zi.

Hedirii îşi hrăneşte porumbeii individual în boxă, prin aceasta existând certitudinea că fiecare porumbel îşi primeşte raţia exactă din punct de vedere al compoziţiei. Dimineaţa se administrează 1/3 din raţia zilnică, iar seara restul de 2/3. Ce nu se mănâncă dimineaţa rămâne în boxă pentru a fi mâncat în cursul zilei, iar ce rămâne seara se va scoate din boxă şi se va pune în hrănitoarea comună, după care porumbeii vor fi eliberaţi din boxe.

Făcând acest lucru se va observa că în grup fiind porumbeii încă vor mai consuma hrană. După 1/2 h în care porumbeii au fost lăsaţi liberi în compartiment se va scoate din hrănitoare mâncarea neconsumată. Pentru hrana porumbeilor de la zbor se procură un amestec cu multe albumine la care se adaugă porumb după necesităţi. Astfel la zboruri peste 200 km se adaugă 20% porumb, peste 300 km se adaugă 30%, iar la zboruri peste 400 km se adaugă 45% porumb.

De asemenea se va mai administra un amestec dietetic compus din orz şi grâu.

 

Hediri hrăneşte porumbeii după următorul program:

 

Ziua 1: (ziua întoarcerii de la zbor) se administrează un amestec dietetic şi trewit în apă.

 

Ziua 2: dimineaţa: amestec dietetic şi trewit în apă; seara: amestec dietetic + hrană normală fără porumb. După zborurile grele în raţia a 30 de porumbei se adaugă 50 gr. in, 100 gr. ovăz decorticat, 100 gr. orez nedecorticat, 2 linguriţe de drojdie de bere şi un ou de găină fiert. Toate acestea se umezesc şi se amestecă. În apă se adaugă felixir.

 

Ziua 3: dimineaţa: se administrează hrană identică cu cea din seara precedentă. În apă se adaugă Terramycin – Hen; seara: amestec dietetic+ hrană normală în care se adaugă 50 gr. in, 150 gr. ovăz decorticat, 100 gr. orez nedecorticat, 2 linguriţe drojdie de bere şi un ou de găină fiert.

 

Ziua 4: dimineaţa: se administrează hrană identică ca în seara precedentă, apă normală; seara: hrană normală la care se adaugă 50 gr. in, 150 gr. orez necorticat, 100 gr. ovăz decorticat, 4 linguriţe polen, 2 linguriţe făină de grâu şi porumb corespunzător distanţei ce va fi de zburat. Toate acestea se umezesc şi se amestecă.

 

Ziua 5: dimineaţa: hrană ca şi în seara precedentă, apă normală; seara: hrană normală, la care se adaugă 50 gr. in, 150 gr. orez nedecorticat, 250 gr .grâu şi porumb conform distanţei, 4 linguriţe polen, 3 linguriţe făină de grâu şi un vârf de cuţit vitamina C. Se umezeşte totul şi se amestecă.

 

Ziua 6: dimineaţa: hrană ca şi în seara precedentă; seara: hrană normală la care se adaugă 50 gr. in, 150 gr. orez nedecorticat, 350 gr. grâu şi porumb după distanţă.

 

Ziua 7: (îmbarcarea): hrană cu mult grâu şi orez nedecorticat, apă normală.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: