Ideea mea – Un articol de Ad Schaerlaeckens

 <div class="addthis_toolbox addthis_default_style " addthis:url='http://www.columbofil.com/ideea-mea-un-articol-de-ad-schaerlaeckens-2/' addthis:title='Ideea mea – Un articol de Ad Schaerlaeckens '  ><a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a><a class="addthis_button_tweet"></a><a class="addthis_button_pinterest_pinit"></a><a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a></div>Intotdeauna sunt mirat cand oamenii imi spun ca au atat de multi prieteni. Eu am doar cativa. Dar acestia sunt intr-adevar prieteni cu adevarat buni. Oare nu este acest aspect...<div class="addthis_toolbox addthis_default_style " addthis:url='http://www.columbofil.com/ideea-mea-un-articol-de-ad-schaerlaeckens-2/' addthis:title='Ideea mea – Un articol de Ad Schaerlaeckens '  ><a class="addthis_button_facebook_like" fb:like:layout="button_count"></a><a class="addthis_button_tweet"></a><a class="addthis_button_pinterest_pinit"></a><a class="addthis_counter addthis_pill_style"></a></div>
Intotdeauna sunt mirat cand oamenii imi spun ca au atat de multi prieteni. Eu am doar cativa. Dar acestia sunt intr-adevar prieteni cu adevarat buni.
Oare nu este acest aspect cel mai important?

O FAVOARE

In urma cu ceva timp m-a rugat cineva sa-i cumpar un porumbel de la o licitatie. Columbofilul ale carui porumbei erau licitati era unul dintre prietenii mei, in mod evident ii cunosteam destul de bine porumbeii.

Omar stia si el bine acest lucru, si de aceea m-a rugat sa merg la licitatie (oricum as fi mers) si mi-a spus si cat de mult este dispus sa plateasca. Avea sanse de 50-50 sa ii achizitionez un porumbel bun la banii pe care era dispus sa-I plateasca.

Asa ca m-am dus la licitatie.  Cand am ajuns acolo am fost socat. Nu am mai vazut atat de multi oameni la o licitatie si pentru moment imi ziceam ca sansele sa achizitionez vreun porumbel sunt aproape nule.

In cele din urma am mers acasa cu un porumbel la care ma gandisem inainte si cu inca alti doi porumbei. Toti erau niste porumbei care imi placeau. A fost licitatia un esec?

In mod cert ca nu. Porumbeii au fost vanduti cu sume mari de bani, dar dupa parerea mea, au fost cumparati porumbeii care nu trebuia.

INAPOI ACASA

Cand am ajuns acasa am mai aruncat o privire asupra porumbeilor, si da, inca imi placeau.

Am studiat si pedigreele si acestea erau destul promitatoare.

Atunci l-am intrebat direct pe columbofil, ce parere are despre acesti porumbei.

“Ai cumparat cei ieftini porumbei, dar teoretic vorbind sunt cei mai buni”, au fost vorbele sale.

Am mai aruncat inca o privire la porumbei.

Am studiat din nou pedigreele.

Era timpul sa-l sun pe Omar.Ma intrebat cand incepe sezonul de reproductie in tara sa. Daca n-ar incepe prea devremea nu m-as deranja sa scot cativa pui din acei porumbei pe care i-am cumparat.

“Sunt ai tai. Pot sa mai astept. Trimite-I dupa ce obtii niste pui din ei” a zis Omar.

“Te iubesc Omar” m-am gandit eu.

Eu cred in acesti porumbei si de aceea ar trebui sa stii si tu.

Am cumparat multi porumbei in trecut, am facut schimb de porumbei si am primit porumbei gratis.

Si care a fost rezultatul final?

Majoritatea porumbeilor importati de mine nu m-au costat mai nimic!!!

Oare s-a intamplat acelas lucru si cu acesti trei porumbei?

I-am imperecheat cu cei mai buni porumbei ai mei (acest lucru trebuie facut neaparat ori de cate ori achizitionezi porumbei), iar acum pot sa fac un singur lucru: sa astept si sa observ.

HomeAlone98-5812162

Acest porumbel a fost un super reproducator. A realizat un record fantastic, dar si tatal sau (145) a fost un zburator fantastic si de asemenea sora lui (144) si multi altii.

ALTUL

John este un alt prieten. Este un columbofil fanatic, plin de bani.

Oride cate ori sunt disponibile pasari de calitate el incearca sa le achizitioneze, indiferent de pretul acestora.

Porumbeii din crescatoria lui ar trebui sa valoreze o avere in prezent.

Si totusi este departe de a fi un campion. Cred ca inca nu simte sportul columbofil.

Iarna trecuta a cumparat din nou un porumbel cu adevart super. L-a costat o avere, dar acest lucru este ultimul  lucru care l-ar deranja.

Cand m-a sunat direct dupa finalizarea licitatie l-am felicitat din inima. Acest porumbel avea niste rezultate mult mai bune fata de ceilalti porumbei achizitionati inainte.

I-am spus ca are un porumbel unic si cred ca vorbele mele l-au flatat.

Mi-a zis ca va veni ziua urmatoare sa imi aduca mie porumbelul, lasandu-ma pe mine sa reproduc cateva luni bune mai multi pui.

Acum poate te gandesti “ce norocos mai este si Ad Achaerlaeckens”, dar te inseli.

Nu eram norocos, din contra, aveam o problema.

De ce oare? Pur si simplu nu vroiam porumbelul, chiar si daca avea niste rezultate incredibile. Problema mea era cum sa ii spun fara sa-l ranesc.

Ii multumesc lui Dumnezeu ca am resusit sa fac acest lucru.

DE CE?

Si acum, draga cititorului, TU ai putea sa ai o problema. Acum TU te-ai putea intreba de ce am fost multumit de primele pasari care nu au concurat niciodata.

Si de ce nu am fost nerabdator folosesc acel super porumbel cu numeroase locuri unu.

Raspunsul este simplu:

Am considerat ca sansele erau mari ca din porumbei ieftini de la licitatie sa fie foarte buni reproducatori.

Si nu-mi pot imagina despre celalalt porumbel, cel scump cu rezultate fantastice, sa fie bun de ceva. De ce am gandi asa?

Porumbeii de la licitatie nu au fost concurati, dar ambii parinti erau niste zburatori buni, sau niste zburatori fantastici, si asa erau si bunicii si unii din fratii si surorile lor.

Porumbelul scump, acel porumbel cu rezultate incredibile, era altceva.

A fost singurul porumbel din familia sa care sa fi concurat bine. Niciun zburator bun printre parintim bunici sau frati si surori.

Suoer porumbeii care nu au rudenii bune ca si zburatori sunt rare, stiu acest lucru.

Si ce altceva mai stiu este ca sansele sunt aproape nule ca un astfel de porumbel sa fie un bun reproducator!!!

LECTIA

Daca iti planifici sa achizitionezi un porumbel care sa-ti imbunatateasca familia, nu te uita doar la lista de premii castigate. Este vorba de mai mult!!! Cand vine vorba de afaceri este diferit. In scopul acesta lista de premii castigate de un porumbel sunt de ajuns.

Autor: Ad Schaerlaeckens

Traducere si adaptare: Andrei Bondar

Copiat de pe:  www.columbofil.com  – Site in colaborare cu Ferma-Enache Vaslui

Categorii: Articole de Ad Schaerlaeckens | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

