Ce trebuie stiut despre grau

Noi hranim porumbeii pe langa alte cereale si cu grau. Dar oare stim cu totii ce contine aceasta cereala??? In cele cegrau urmeaza, va voi arata ce nutrienti importanti contine graul si cum il putem utiliza pentru efecte maxime porumbeilor nostrii.

Cea mai raspandita cultura de grau comun (Triticum aestivum ssp. vulgare), familia Gramineae, numit in general GRAUL DE PAINE, specie care in tara noastra este cunoscuta sub mai multe denumiri: grau arnaut, grau de primavara, grau de toamna, grau alb, grau rusesc s.a. Calitatile lui il fac sa fie deosebit de apreciat.

Si acum sa vedem ce ne ofera boabele de grau

100 g boabe de grau comun au:

proteine, 8-24% din care
  • arginina, 5%
  • histidina, 2,1%
  • izoleucina, 4,3%
  • leucina, 5,9%
  • lizina, 2,8%
  • metionina,
  • 0,8% fenilalanina, 5%
  • triptofan, 1,1%
  • valina, 3,9%
glucide, 61-75% din care:
  • amidon 90%
  • zahar, 2-3%
  • grasimi, 2 g

Ca si vitamine, graul contine vitamina A,B,E.D si PP. Nici la minerale nu sta foarte rau, cantinand fosfor,magneziu,calciu,arsenic,iod,cobalt,cupru,mangan,zinc s.a.

Bine de stiut: 100g GRAUL GERMINAT contine in plus :

Graul germinat are mai mult fosfor cu pana la 600 mg , mai mult magneziu cu 200 mg, mai mult calciu cu 25 mg. Si vitaminele se gasesc in cantitati mai mari fata de graul in stare naturala.

100g grau tare are:

Proteina intre 22-24% din care aminoacizi:dsc05436

  • arginina
  • histidina
  • leucina
  • lizina
  • metionina
  • fenilalanina
  • triptofanul
  • valina

In ce situatii este indicat la porumbei graul germinat(ori germeni de grau)

  • Oboseala fizica (dupa venirea din cursa)
  • restabilirea glucozei din creier
  • Pentru reproducatorii batrani sau cei care vor sa creasca fertilitatea in crescatorie
  • refacerea organismului dupa o boala
  • in perioada de crestere a puilor
  • demineralizare
  • rahitism la pui

Graul incoltit –  sa invatam sa facem grau incoltit

  • Boabe incoltite prin umezire timp de 24 ore pe o bucata de carpa umeda si apoi uscate
  • Boabe incotite prin tinerea in apa a 5-10 minute si apoi lasate asa pe o suprafata uscata 24 ore
  • Boabe germinate rasnite, ori pisate si amestecate cu apa in proportii egale si indulcite cu zahar sau miere de albine

Sper sa va ajute aceste informatii cu referire la banala cereala numita grau. In zilele care urmeaza, voi explica ce beneficii si valori nutritionale contin si celelalte cereale, cum ar fi: Meiul(precursorul porumbului), Orzul, Ovazul, Secara, s.a.

Anunțuri
Categorii: Alimentatia la porumbei | Lasă un comentariu

Navigare în articol

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com. Tema: Adventure Journal de Contexture International.

%d blogeri au apreciat asta: